KOSZYK JEST
PUSTY

726 723 722

sklep@globaltrend.pl

Profilaktyka stawów przy uprawianiu sportów siłowych

mar11

Profilaktyka stawów przy uprawianiu sportów siłowych

Trening siłowy jest ważną częścią życia wielu osób. Powodów jego uprawiania jest wiele – od osiągnięcia wymarzonej sylwetki, przez odstresowanie po ciężkim dniu w pracy aż po zdrowie oraz chęci wydłużenia swojego życia. Sport ten jednak, mimo swoich właściwości prozdrowotnych, ma również swoje zagrożenia? O jednym z nich opowiemy w tym właśnie wpisie – zapraszamy.

Stawy oraz ich zużycie

Jednym z największych problemów treningu siłowego jest jego oddziaływanie na stawy. Zbyt duże obciążenia, niepoprawnie wykonywane ćwiczenia oraz brak odpowiedniego czasu na regeneracje mogą prowadzić do znacznej ich degradacji, jak również powstawaniu mikrouszkodzeń oraz stanów zapalnych w ich strukturze. Co to jednak oznacza? W skrócie – nieodpowiednie oraz nieumiejętne podejście do treningu może prowadzić do znacznych, nieodwracalnych uszkodzeń objawiających się przede wszystkim chronicznym bólem ograniczającym motorykę danej kończyny bądź zwyrodnień lub kontuzji, jakie mogą na pewien czas wyłączyć sportowca z gry.

Zapobieganie zużyciu stawów

Oczywiście, jak w przypadku większości problemów, zużyciu stawów można odpowiednio wcześnie zapobiec. W jaki sposób? Przede wszystkim odpowiednią profilaktyką. Nie należy przeciążać stawów ciężkimi i długimi treningami bez odpoczynku pozwalającego na regenerację pomiędzy nimi, jak również trzeba zapoznać się z ćwiczeniami, na jakie składa się plan treningowy, by uniknąć ewentualnych błędów technicznych. Trzeba także wiedzieć, kiedy należy przestać! Jeżeli ćwiczenie wywołuje ból stawów, należy odpuścić i dostosować ciężar, poprawić technikę lub spróbować ćwiczenia alternatywnego na daną partię mięśni. Warto także włączyć do stałego treningu odpowiednią suplementację. Na rynku dostępnych jest wiele preparatów, które są w stanie zadbać o prawidłowe funkcjonowanie stawów oraz ich odbudowę, szkoda więc z nich nie korzystać. Są one w stanie pomóc w odpowiedniej regeneracji, jak również w przypadku, gdy stawy faktycznie zaczynają chronicznie dawać się we znaki.

Profilaktyka jest niezwykle ważna w przypadku ćwiczeń o podłożu siłowym – pozwala ona zachować delikatniejsze od mięśni stawy w dobrej kondycji, tym samym poprawiając jakość całego treningu oraz życia. Suplementy diety pomagają też w przypadku gdy ból już się pojawił – pozwalają na przywrócenie stawów do stanu poprzedniego, zapobiegając również ich przyszłej degradacji. Czy więc warto włączyć je do codziennej suplementacji? Zdecydowanie.

mar  11
Oprogramowanie sklepu internetowego Sellingo.pl